Vintern är påväg, men vad innebär de då?

Jag sitter nu inne på mitt rum och väntar på att jag skall gå till skolan. Vi skall avsluta vårt grupparbete i dag som jag hoppas vi skall kunna få godkänt på. jag vill inte påstå att det varit ett grupparbete då somliga inte har gjort ett skit. Det irreterar mig, men de är bara att släppa. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd över mitt sista test resultat som slutade på 98 %.

Vinter! ja, inte hade jag kunnat tänka mig att de skulle kunna bli kallt i Namibia - Afrika, men de kan de. Vi har inte nått de kallaste månaderna än och idagsläget kan de bli väldigt kallt inne i vårt hus på nätterna. Sofia och Elise har köpt filtar, tofflor och varma sockor. jag har inte börjat klaga ännu, tidigare sov jag på soffan för att de var så varmt, nu äntligen är det kallare och jag kan sova i min säng.

Vad har hänt de senaste? Vi har varit i en gamepark och sett en massa djur, bland annat giraff. De var häftigt och vi var inne och hälsade på en massa papegojor som var grymt bra på att rabbla olika meningar.

Jag har sett en gigantisk orm, dock var den död - överkörd. Den låg intill vägkanten ca 500 meter i från skolan - Unam. Lite skrämmande eftersom det tyder på att det finns ormar inne i staden och att de kan komma på besök vid vårt hus. Mi not like!

En dag åkte vi till ett ställe vid en "älv". Där tillbringa vi hea dagen med att sola, läsa, grilla och dricka öl. Det var en härlig dag med en fin solnedgång.

I övrigt rullar dagarna på, tiden går fort, mycket plugg och mycket löpning.

ADIOS!

Kommentarer
Postat av: monica

hola senora! vi har vår!några krokusar sticker opp och Linn fyller 6 månader i morgon! kämpa på med plugget! hur långt har du kvar av utb. när du kommer hem?? puss!!!!!

2010-05-03 @ 16:39:57
Postat av: Sandra o

cool blogg

2010-05-03 @ 17:30:29
URL: http://sostanek.blogg.se/
Postat av: Anonym

himla nyfiken på vad det är du pluggar.

jag älskar namibia och skulle oerhört gärna göra något liknande...



/ [email protected]

2010-05-06 @ 15:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0